-
... http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-23-vzdusne-zamky.html
-
Nové podpovolání: Alchymista hubitel
(kombinace alchymisty s hraničářem)
Každého čas od času trápí škůdci. Většinou lidi sužují myši nebo http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/jad-alchymista-hubitel.html
-
Tento text vznikl pro účastníky workshopu bojových popisů v RPG na GameConu 2023 - trochu jsme ho rozepsali, aby byl k užitku i vám ostatním. Pokud http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/bojove-popisy-v-rpg.html
-
Karrnathský triptych
Úvod pro DM: V našem případě se jednalo o součást trilogie. První dobrodružtví zajistilo háčky v podobě novinového článku:
Proč http://www.arda.d20.cz/clanky/vrah-z-karrnhafenu.html
-
Předmluva
Poklady v RPG jsou plné truhel zlatých mincí a šperků a drahokamů nevýslovné hodnoty. RPG jsou plné i peněz a ceníků, trpasličích bank a šperků http://www.arda.d20.cz/clanky/svety/poklady-penize-a-finance-v-rpg.html
-
Původně publikováno na blogu Jeskyní a draků.
V dalším díle autorských komentářů a doplnění všeho, u čeho zpětně litujeme, že jsme nenapsali nebo nenapsali http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/na-tema-odpocinku.html
-
Namátkový GM tip: Používání Seznamů ukazatelů
Originál, říjen 2018
POZOR, SPOILER!
Pozn. překl.: š http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/namatkovy-gm-tip-pouzivani-seznamu-ukazatelu.html
-
Popis
Přestože jsou poměrně vysocí a svalnatí, jsou gnolové překvapivě štíhlí a rychlí. Mají zelenošedou kůži, porostlou hnědou rozježenou srstí, http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/gnolove-hratelna-rasa.html
-
Rad by som sa podelil o svoj vytvor. Ako už popis oznamuje je to "nová" rasa. Fey'Ri je v podstate elfská alternatíva Tieflinga. Rozdiel je hlavne http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/dnd5e-rasa-feyri.html
-
Přirozené Přístupy
Originál, listopad 2014
Blog volně souvisí s pozdějším, ale dříve přeloženým blogem Rizika.
Pozn. překl.: Přístup "sneaky", který http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/prirozene-pristupy.html
-
Pár epických zázemí
Originál, říjen 2015
Stoupající
Nebyl jsi vždy tím, čím jsi dnes. Kdysi si byl něčím větším. Něčím, na co si nedokážeš úplně http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/par-epickych-zazemi.html
-
Čtyři prvky scény
Originál, září 2010
Začněme ujasněním: neexistuje žádný "právě jeden způsob popisu scény". Dám vám instrukce pro jeden ze způsobů, http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/ctyri-prvky-sceny.html
-
Snažil jsem se upravit si Lovce netvorů do kterého jsem se zamiloval. Směřoval jsem ho do archetypu, který obdivuji. Mojí snahou tedy bylo, aby jednak http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/lovec-besu.html
-
Zdravíčko smrtelníci.
Před jistou dobou jsem se rozhodl zahrát si staré moduly DrD. Už mám za sebou Danghan a Ardan (a spinoff Suronu). Nyní přichází http://www.arda.d20.cz/clanky/produkty/karak.html
-
Dvory patronů
Originál, říjen 2014
Tohle by měl být poslední příspěvek o Černokněžnících. Doteď jsem se zabýval hlavně mechanikami (noví Patroni atp.), http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/dvory-patronu.html
-
Zabij své cliffhangery
Originál, srpen 2016
Kickstarter na Neviditelné Slunce mě dovedl k hlubšímu zamyšlení nad tím jak vést hru ve světě nejistých http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/zabijte-sve-cliffhangery.html
-
Ozvěny
Originál, říjen 2014
Zde se v původním blogu nachází zpětný komentář k Šedému tyranovi, který jsem ale přehodil přímo k Šedému tyranovi. K Ozvěnám http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/patron-ozveny.html
-
Trik
Originál, září 2010
Dobře, tohle jsem včera zmínil v poznámkách pod čarou, ale teď to chci rozepsat víc. Řeč je o ohromně užitečném triku pro http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/robuv-trik.html
-
Dobrodružná triáda
Originál, prosinec 2010
Včera jsem v komentářích dostal zajímavou otázku, která mě přiměla zamyslet se nad strukturou dobrodružství. http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/prvni-a-druha-dobrodruzna-triada.html
-
Šedý tyran
Originál, říjen 2014
Zajímalo mě, jak by vypadala tvorba nového Patrona. Skončilo to nějak takhle.
Kromě jiného mám pocit, že by měl http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/patron-sedy-tyran.html
-
Trikoví draci
Originál, srpen 2010
Trik = Stunt, podle překladového klíče Fate - pozn. překladatele.
Zbožňuju systém triků z Dragon age. Jejich http://www.arda.d20.cz/clanky/RPG-odborne/trikovi-draci.html
-
Nabíjení v temnotě
Originál, prosinec 2020
Ok, malý hack pro Forged in the Dark, kterému říkám Nabíjení (Priming).
Nabíjení je něco co může GM použít, http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/nabijeni-v-temnote.html
-
Hned na začátek připomenu, jak se v páté edici Maškarády získávají zkušenosti a jak se zlepšuje postava.
Zkušenosti: Za každé sezení získáte 1 bod zkušenosti. http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/vtm-5e-domaci-uprava-zkusenosti.html
-
Přístupy jako rozšíření
Originál, červen 2012
Bruce Baugh zvažoval myšlenku použití FAE přístupů jako Sfér v Mage, což je výborný nápad, který mě inspiroval. http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/pristupy-jako-rozsireni.html
-
Muž v potrhaném plášti několik minut cosi mumlal nad několika drobnými předměty. Poté je rozdal svým společníkům. Za chvíli je použijí během http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/patron-duch-tajemna.html
-
Uvězněný
Originál, listopad 2019
Černokněžník uzavřel Pakt s Uvězněným - mocnou entitou, která byla z toho nebo onoho důvodu navěky uvězněna mimo http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/patron-uvezneny.html
-
Toto není výpis kompletního obsahu Robova blogu - jen, jak praví anotace, výpis věcí co mi přijdou, že by někoho mohly zaujmout nebo se může někdy hodit http://www.arda.d20.cz/clanky/stripky/stripky-robova-blogu.html
-
Tajemství, zvěsti a rychlá tvorba prostředí
Originál, březen 2013
Pozn. překl.: Poznámku o "psyché" ignorujte, je to reference ke konkrétní hře (nevím http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/tajemstvi-zvesti-a-rychla-tvorba-prostredi.html
-
Odkaz na původní video, díky kterému tento článek vznikl a ze kterého pochází velká část textu: „Why you should use the MTG COLOR PIE instead of the http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/5509.html
-
Vrhněme se na Batmana!
Originál, červenec 2010
Jako spousta lidí, i já miluju Batmana. (Miluju i Supermana, ale tohle není místo pro tuhle geekovskou http://www.arda.d20.cz/clanky/RPG-odborne/vrhneme-se-ma-batmana.html
-
Tabulky událostí
Originál, květen 2018
Jen rychlý článek, protože jsem zjistil, že k popisu některých věcí používám pojem tabulky událostí (trigger http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/tabulky-udalosti.html
-
Muž v zářivé zbroji sekl po démonovi svou zářivou čepelí, ta se zableskla jasným světlem a spálila ohavnou stvůru na prach.
Tiefling po bitvě s monstry http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/rad-svetlonosu.html
-
Bezkostková apokalypsa
Originál, 10. března 2015
Párkrát jsem už zmínil, že hry Poháněné apokalypsou (PbtA) mi fungují nejlíp, když na ně koukám http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/bezkostkova-apokalypsa.html
-
Původně publikováno na blogu Jeskyní a draků.
Problém s Kolážemi a Výpravami
Z ohlasů, které k nám za dobu od vydání JaD dorazily, jsme zjistili, http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/jad-blog-hrani-cestovani-a-vyprav.html
-
Článek si můžete stáhnout a přečíst i v PDF
Stvoření světa podle Slovanů
Na počátku bylo jen pramoře chaosu a v něm plavalo zlaté vejce s prabohem http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/slovansky-pantheon-nejen-pro-jad.html
-
Popisování se znalostí
Originál, květen 2015
Tohle je neplánovaná tweetovací kanonáda z dnešního rána, ale je dost praktická abych z ní udělal skutečný http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/popisovani-se-znalosti.html
-
Žena zavřea oči, na chvíly se zamyslela, poté ukázala k zemi. Byla si jistá, že ten portál do Astrální sféry se otevřel někde v katakombách pod nimi. http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/mistr-sfer.html
-
Zimní válka 1149 ve Fate - jednorázová hra
Originál (web archive), únor 2018
Pozn. překl.: Tenhle text jsem měl odložený tak dlouho... až zdrojový blog http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/mg-fate-zimni-valka-1149.html
-
Křehký základ dovedností
http://www.arda.d20.cz/clanky/RPG-odborne/krehky-zaklad-dovednosti.html
-
Elfovi bylo do smíchu, v očích měl radost, nehledě na to, že kolem zuřila bitva. Prohodil pár magických slov smíšených s písní a zlobr http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/vili-dite.html
-
Dotčený běsem
Žena v nachovém oděvu se usmívala, když sváděla králova osobního strážce, kterého zmámila, zatímco mu do vína sypala jed. Zítra budou http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/dotceny-besem.html
-
Původně publikováno na blogu Jeskyní a draků.
Kontext
Původní 5E z tradice preferuje zlepšování podle Zkušeností – systém, který jsme z oné tradice http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/jad-blog-zlepsovani-podle-velkych-uspechu.html
-
Rozvoj postavy
Naprostá většina her obsahuje nějaký způsob zlepšování postavy, čímž se vlastně zvyšuje vliv hráče na fiktivní svět a odehrávaný příběh. http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/o-cem-jsou-zkusenosti.html
-
Pozn. překladatele: Oba následující blogy velmi volně navazují na o hodně starší blog Freda Hickse Částečné úspěchy a hody bez selhání ve Fate z 13. září http://www.arda.d20.cz/clanky/RPG-odborne/tri-z-peti-a-velikost-uspechu.html
-
Přístupy vedlejších postav
Originál, červen 2013
Mějte se mnou trpělivost, protože tohle je stále ještě experiment. Přemýšlím o tom, co se stane, když http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/pristupy-vypravece-a-npccek.html
-
Důležitý poznatek: kuchyňská odmašťovací vodička ve spreji (Bref atp.) dostane smývatelné fixy z ruky kompletně, doslova okamžitě a bez použití rejžáku. http://www.arda.d20.cz/clanky/produkty/recenze-detektiv-deskovka.html
-
Původně publikováno na blogu Jeskyní a draků.
Archetyp
Koncept oboru
Stejně, jako u návrhu nového Povolání, i u Oboru je potřeba začít archetypem http://www.arda.d20.cz/clanky/RPG-odborne/jad-blog-design-oboru-tulak.html
-
Původně publikováno na blogu Jeskyní a draků.
Krok 1: Archetyp
Každé povolání začíná představou nějakého archetypu, který byste rádi hráli, ale který http://www.arda.d20.cz/clanky/RPG-odborne/jad-blog-design-povolani-alchymista.html
-
Původně publikováno na blogu Jeskyní a draků
Zatímco jsme spustili předprodej a intenzivně pracujeme na finální verzi grafiky a na korekcích, přinášíme http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/jad-blog-poklady-dracich-jeskyni.html
-
Hraní ve Středozemi
Základ tohoto článku vznikl kdysi v diskusi jako odpověď na námitku, že Středozem je "malá" a pro herní příběhy v ní není místo. http://www.arda.d20.cz/clanky/svety/kampane-ve-stredozemi.html
-
O čem vlastně už byla řeč
Přišel čas věnovat chvíli pozornosti tématu, které se ve Scénáristice snažím pokud možno spíše obcházet a moc do něj nezabíhat: http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-22-sroubky-a-soucastky.html
-
Původně publikováno na blogu Jeskyní a draků.
Na pravidlech nezáleží.
Tuhle větu jsem slyšel i četl už nekonečně krát. Takřka vždy od mnohaletých http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/jad-blog-co-jsou-dobra-pravidla.html
-
p {
margin-bottom: 1em;
}
h2 {
margin-bottom: 1rem;
}
Úvod
Mezi archetypy postav, které rád hraju, patří různí technici, vynálezci http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/hrani-technika-vynalezce-alchymisty-v-rpg.html
-
Níže jsou nástroje, postupy a univerzální mechaniky pro:
Kostky a házení
Protivníci a jejich zjednodušení
Věci související s akcí, bojem atp.
http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/sirienovy-univerzalni-gm-nastroje.html
-
Credits
Překlad: Lethrendis
Sazba: sirien
Korekce: sirien, Hůlka, Tumcass
Intro
Jsou tu všichni. Do posledního. Legendy, lháři, zrádci, http://www.arda.d20.cz/clanky/svety/sr6-preklad-neoanarchistova-poulicni-encyklopedie.html
-
Zdrávím do DnD komunity,
pro naši družinu jsem zpracoval část pravidel do formy karet. Protože jsme dost casual hráči a navíc začínáme být senilní, http://www.arda.d20.cz/clanky/produkty/5386.html
-
O čem je řeč
Úmluvy, smlouvy, závazky, dluhy - obecné termíny, které všichni rámcově chápeme. Některá prostředí však některým z nich dávají specifický http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/dluhy-a-zavazky.html
-
Překlad
Jednoduché, ale úderné vylepšení, které můžete ve hře udělat, je redefinovat selhání z „postava není dost dobrá“ na „věci se pokazí“. http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/fail-forward.html
-
Dá se srovnávat RPG a Wargaming? Po dvaceti letech zkušeností s Wargamingem a patnácti s RPG si můžu dovolit vyslovit názor, že Wargaming můžeme definovat http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/narativni-wargaming-a-rpg.html
-
Morální kompas
Když tvoříš osobnost postavy, zamysli se nad následujícími pěti klíčovými prvky tvé postavy. Tyto prvky zcela nahrazují Ideál, Pouto http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/moralni-kompas-alternativa-rysu-postavy.html
-
Níže postupně rozebírám:
Zkušenosti
Hx a tahy Hx
Sexuální tahy
Tahy postav
Zkušenosti
Narovinu - systém zvýraznění vlastností ("highlights") http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/sirienovy-aw-hacky.html
-
Úvod
Od doby, co jsem přeložil Fate, jsem potkal spoustu pozitivních ohlasů. Nicméně i některé rozpačité. Suveréně nejčastější problém, který http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/fate-hotova-reseni-zbrane-a-brneni.html
-
Vytváření bylinek
Každá léčivá rostlina nějak vypadá a pokud ji zpracujete, mívá nějaký účinek na vaše tělo. Drtivá většina rostlin má i http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/5342.html
-
Lžidra. Podivné slovo značící ještě podivnějšího tvora. Tvora zodpovědného za zmizení celých měst nejprve z map a poté, jak už to bývá, z paměti.
Někteří http://www.arda.d20.cz/clanky/svety/5328.html
-
Studenti školy geometrie se nezaměřují na žádný konkrétní druh magie, ale naopak se snaží najít obecné zákonitosti, podstatu magie a společné prvky http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/5309.html
-
Úvod
Originál, Johnn Four.
Metoda 5 místností je mé řešení pro kombinování mýtické příběhové struktury od legendárního akademika Josepha Cambella (Hrdina http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/metoda-5-mistnosti.html
-
Přístupy a rizika
Původní článek je od Rob Donoghue k dispozici zde (leden 2018).
Všechny použité piktogramy jsou z této databáze.
Je http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/fae-rizika.html
-
Co?
Za výraznou postavu považuji takovou postavu, která je jasně odlišitelná od svého hráče a která, pokud odejde či zemře, zůstane v mysli ostatních http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/vyrazna-postava-snadno-a-rychle.html
-
Co je vůbec RPG Scénáristika?
Nějakou dobu zpátky jsem dospěl k názoru, že má dosavadní tvorba k RPG byla dost chaotická a neutříděná a rád bych http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-0-kdo-to-sakra-pojmenovaval.html
-
Oficiální úvodní dobrodružství pro D&D 5e z dílny tohoto serveru stahujte zde.
Doplňkové materiály:
Mapa lesní mýtiny bez popisků
Mapa http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/kovarova-dcera.html
-
Před pěti měsíci jsem se pokusil rozjet http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/5263.html
-
Pozdní základy
Série Scénáristiky začíná jednoduchými koncepty a pokračuje ke složitějším. Nebo jsem to tak aspoň původně zamýšlel. Scénáristika měla http://www.arda.d20.cz/clanky/stripky/rpg-scenaristika-cucani-z-prstu.html
-
Zpátky do akce!
Boj jsem ve Scénáristice řešil už na jejím samotném počátku - od popisu akce jako typu dramatické scény jsme se poměrně rychle dostali http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-21-do-tance.html
-
Temná témata
Minulý díl byl o sexu a hodně z něj (minimálně co do principů a technik) bude relevantní i zde, protože tak, jako jsou násilí a sex ohromně http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-20-ve-sklepe.html
-
Následující text byl napsán pro J&D a zveřejněn jako ukázka textu pravidel. Text byl původně zveřejněn na webu Jeskyní a Draků.
Srdcem Jeskyní a draků http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/j-d-d-d-socialni-interakce.html
-
Volův průvodce netvory
AUTOŘI: Mike Maerls, Jeremy Crawford, Adam Lee, Kim Mohan, Christopher Perkins, Sean K. Reynolds, Matt Sernett, Chris http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/preklad-voluv-pruvodce-netvory.html
-
Před zhruba třiceti lety byl Quilik jen jedním z mnoha mozkožroutů v kolonii a byl tam spokojen. Jak každý ví, mozkožroutí kolonie jsou ovládány starým http://www.arda.d20.cz/clanky/svety/quilik-ilithidi-imbecil.html
-
Tento článek obsahuje základní úvod do hraní Mage the Ascension (3. edice WoD), resp. popis magie a kouzlení v Mage (Mage jsou jednou z her World http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/paradigmata-v-mage-the-ascension.html
-
Toto je ukázkové zpracování trpaslíků jako rasy pro fantasy prostředí a jde o praktickou ukázku k článku Hraní ve fantasy: Rasy. Článek je doplněn http://www.arda.d20.cz/clanky/svety/hrani-ve-fantasy-trpaslici.html
-
STAHUJTE ZDE
Originál Měli jste někdy potřebu si vytvořit vlastní svět? Říkali jste si někdy jaké to je být bohem? Chtěli jste někdy vytvořit svět s http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/preklad-dawn-of-worlds.html
-
Toto je ukázkové zpracování elfů jako rasy pro fantasy prostředí a jde o praktickou ukázku k článku Hraní ve fantasy: Rasy. Článek je doplněn o statistiky http://www.arda.d20.cz/clanky/svety/hrani-ve-fantasy-elfove.html
-
Toto je ukázkové zpracování lidí jako rasy pro fantasy prostředí a jde o praktickou ukázku k článku Hraní ve fantasy: Rasy. Článek je doplněn o statistiky http://www.arda.d20.cz/clanky/svety/hrani-ve-fantasy-lide.html
-
Historie ras ve fantasy a RPG
Než se pustíme do toho co, jak a proč, je dobré se nejprve podívat zpět a zjistit, proč jsou dnes věci takové, jaké jsou.
Nelidské http://www.arda.d20.cz/clanky/svety/hrani-ve-fantasy-rasy.html
-
Dostal jsem žádost, abych přeložil videa o Xanatharovi, protože ne všichni zájemci zvládají angličtinu. Na následujících stránkách naleznete překlady http://www.arda.d20.cz/clanky/produkty/xanatharuv-pruvodce-vsim-videa.html
-
Témata v temnotě
Nastal čas podívat se do temných míst, kterým se mnoho vypravěčů raději vyhýbá. Na témata, která jsou na první pohled nepříjemná a http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-19-pod-dekou.html
-
Dramaturgie příběhů
Jednotlivé díly Scénáristiky se zaměřují vždy na jedno úzké téma a jsou psány tak, aby fungovaly samostatně, ale hraní RPG a jejich http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-18-zabava-z-jineho-soudku.html
-
Nová věc podle starých šablon
Celá Scénáristika stojí na věcech, které jsme probrali na začátku a které pozdější díly jen rozvíjí, dokreslují a ukazují http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-17-tohle-je-osobni.html
-
Na začátek a znovu vpřed!
Je načase opět udělat krok přes hranici samotné hry a věnovat trochu času průběhu hraní a používání přípravy při vedení hry http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-16-rychle-a-zbesile.html
-
Co nejhoršího se může stát?
Originál, 8. ledna 2016
Přemýšlel jsem o technikách tvorby postav a o způsobech, jak do hry dostat špatné a nepříjemné http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/nejhorsi-co-se-postave-muze-stat.html
-
Dlouho očekávaný dýchánek
V pátém díle jsme se podívali blíž na dramatické scény soubojů. Fyzické konflikty ale nejsou jediné možné - někdy se o věcech http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-15-ukecam-ho-k-smrti.html
-
Smrt hráčské postavy!
Originál, 1. prosince 2016
Ahoj! Jmenuji se Matthew Mercer a jsem hlasovým hercem a a Dungeon Masterem Critical Role [Kritická http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/co-delat-kdyz-postava-zemre-dm-tips.html
-
Zpět na začátek - další typy scén
Na úplném začátku Scénáristiky jsem psal o přípravě scén a o jejich různých typech. Pro rychlé připomenutí: Dramatické http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-14-wibbily-wobbly-timey-wimey.html
-
Přehled
Věci vytvořené ke hře dříve bokem:
Anotace
Postavy
Seznam dovedností
http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/fate-sabotovana-mise-pravidla.html
-
Příliš mnoho příšer. Postav.
Nikde ve Scénáristice jsem přímo nezdůraznil, jak důležité vedlejší postavy jsou, přesto věřím, že to mezi řádky vyplynulo http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-13-koho-ze-hraju.html
-
Krátce o ctnostech a ne úplně zkaženém zlu
Ctnosti jsou "morálními maximy" - platónskými ideály některého typu morálně dokonalého chování. Není přitom http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/ctnosti-zla.html
-
Tady je Vypravěčovo (a tady už ne)
Existují věci, které přijímáme prostě ze zvyku, bereme je jako dané a dál se nad nimi nezamýšlíme, protože prostě http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-12-nechte-to-na-nich.html
-
Ak si zadefinujeme horor ako zámer vystrašiť vaše publikum, tak v tomto prípade nemožno hovoriť o určitom konkrétnom žánri. Horor totiž môžete situovať http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/horor.html
-
Malý úvod překladatele: překládat tenhle blog bylo trochu zvláštní - věnuje se Apokalypse hrám a točí se kolem Amber Diceless RPG a já ani jedno z toho http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/bezkostkovy-apokalypse.html
-
O co jde
Fate vyhodnocuje konfliktní situace postupně, pomocí logiky akcí a reakcí. Tedy: určí se pořadí, v němž postavy ve scéně jednají, a každá http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/fate-jednorazova-vyhodnoceni.html
-
Magnetická podložka
Toto je technika, kterou používám (proto taky dostala první místo v seznamu). Může vám postačit jednoduchá magnetická tabule.
Klady: http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/poradi-pri-iniciative.html